פרופ' זליכה תוקף: "נתניהו הוא כישלון כלכלי חרוץ"

אייל ראובן No Comments on פרופ' זליכה תוקף: "נתניהו הוא כישלון כלכלי חרוץ"

יו"ר "המפלגה הכלכלית" הפרופסור ירון זליכה שמתמודד בבחירות בריאיון לגדסי ופרידמן ב"שטח נדלני": "כשאני ניהלתי את הכלכלה בישראל אלו היו השנים היחידות בהן מחירי הדירות ירדו" | על נתניהו: "הוא כישלון כלכלי חרוץ, עובדה שאנשים לא יכולים לקנות פה דירות" | האם הוא שקל לחבור למפלגה קיימת? האזינו לריאיון

צילום: Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ירון זליכה לאיתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"שטח נדלני": "אני חושב שהפעם יש סיכוי שנצלח את אחוז החסימה, בשנה האחרונה התממשו כל התחזיות הכלכליות שהזהרתי בקמפיין הקודם. זה מחייב שר אוצר מקצועי שיטפל בבעיות האלו. שאני ניהלתי את הכלכלה בישראל אלו השנים היחידות שמחירי הדירות ירדו".

זליכה פירט את התכנית שלו למלחמה בעליות המחירים: "אני הייתי מוריד את המע"מ מיידית ל 15 אחוזים, ולאחר מכן מוריד חצי אחוז בכל שנה כדי להגיע ל 12 אחוז. הייתי מבטל את הטבות המס לחברות הגדולות, ולטייקונים. בנוסף הייתי מבטל את מכסות הייבוא והתקינה הישראלית שדוחקת ייבוא זול מאירופה. זה היה מפנה השקעות מהדיור למקומות אחרים".

"בשוק הדיור הבעיה בביקוש, כי יש ביקוש מצד משקיענים שרוצים שתיים ושלש דירות, כי הם חוששים שלילדים שלהם לא תהיה אפשרות לקנות דירה. שהצמיחה גבוהה רק זוגות קונים דירות, ושלם צריך להגיע ע"י ניהול מדיניות הפוכה ממה שהיה כאן" הסביר זליכה.

"נתניהו הראה שהוא כישלון כלכלי חרוץ, עובדה שאנשים לא יכולים לקנות פה דירות. בשנתיים הראשונות שלו מחירי הדיור עלו ב- 40 אחוז. שהיו הצלחות בכלכלה, זה היה כשהייתי לצידו וניסחתי את התכנית הכלכלית באוצר. אם אצטרף לממשלה אעדיף ממשלת ימין".

"אני נלחמתי עם הטייקונים, נלחמתי בשחיתות וקיבלתי איומים על חיי, אני אמשיך לעשות את זה. רציתי לחבור למפלגה קיימת, אבל הם לא רצו לתת לי כח לכפות את מדיניותי הכלכלית. אני מעדיף להמשיך לבד ולצבור כח שיוריד את המחירים. אם לא נעבור הפעם נעבור פעם הבאה".



0 תגובות